آموزش استفاده پروتز مو
آموزش استفاده پروتز مو

برای استفاده از پروتز مو مراحل زیر را انجام دهید

ابتدا تور اضافی پروتز را قیچی کنید. تمام موهی پروتز را به سمت عقب داده و با احتیاط تور را از لبه ی خط رویش قیچی کنید.

در صورتی که میخواهید پروتز را روی موهای خودتان نصب کنید میتوانید از شانه های کوچک باز و بسته شونده استفاده کنید. با فشار آوردن لبه ها از دو طرف شانه ها باز و بسته میشوند شانه ها را باز کرده،به موی خودتان گیر داده و ببندید.

در صورتی که از چسب دو طرفه استفاده میکنید ابتدا پوست خود را با آب و صابون بشویید سپس پوست را با مقداری الکل تمیز کنید تا چربی های موجود روی پوست از بین بروند و بعد یک طرف از لایه محافظ چسب را جدا کنید چسب را به پوست خود چسبانده و لایه اضافی دوم را نیز جدا کنید،سپس لبه پروتز را روی چسب قرار دهید حال با کمک سشوار به چسب گرما بدهید تا چسب نرم تر شود با نوک انگشتان دست روی تور فشار دهید تا چسبانده شود.

در صورتی که از چسب مایع استفاده میکنید پس از شستشوی پوست خود و تمیز کردن پوست با الکل یک خط باریک از چسب را به کنار رستنگاه پیشانی خود بزنید حال قسمت توری کلاه گیس را روی چسب قرار داده و با نوک انگشتان فشار دهید، چند دقیقه سر خود را ثابت نگه دارید تا چسب خشک شود. همچنین میتوانید تا خشک شدن چسب از یک هدبند برای ثابت نگه داشتن پروتز روی سر کمک بگیرید.

پس از استفاده برای در آوردن پروتز از سر،قسمت توری را که با چسب به پیشانی چسبانده اید را به آرامی و احتیاط بکشید تا کنده شود،سپس برای از بین بردن آثار چسب میتوانید از ریموور مخصوص استفاده کنید.

روش شانه کردن پروتز مو:

همیشه قبل و بعد از استفاده موها را از پایین تا بالا بصورت پلکانی شانه یا برس کنید،دقت کنید که تمامی قسمت ها بخصوص کف پروتز شانه شود تا از گره خوردن موها در کف پروتز جلوگیری شود.

روش شستشو پروتز مو:

ابتدا مو را طبقه طبقه از قسمت پایین تا بالا به صورت پلکانی برس کنید مقداری شامپو بچه و آب ولرم را در یک ظرف میکس کنید مو را درون آن قرار دهید و با کف دست با آرامی شستشو دهید سپس زیر آب ولرم پروتز را آبکشی کنید موها را شانه کرده و آویزان کنید تا بطور طبیعی خشک شوند توجه: هنگامی که پروتز خیس است سشوار،اتو یا بابلیس نکنید.

●نکته 1- در صورت نیاز به رنگ یا دکلره کردن به مقاله مربوطه مراجعه نمایید ( کلیک کنید )

برای خرید پروتز مو کلیک کنید

فروشگاه اینترنتی تیناویگ

اینستاگرام: tina.hc